بهترین راه مبارزه با آسیب های فضای مجازی تولید محتوای دینی و فرهنگی است

برای رفع تهدید فضای مجازی، باید از سوی کانون های مساجد برنامه ریزی شود. سواد رسانه ای یک بُعد مبارزه است. باید اطلاع رسانی شود. در حال حاضر والدین برای راحتی خود، فضای مجازی را آزاد گذاشته اند و همین باتلاقی برای جوانان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری امروز در دیدار مسئولان ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور که در جامعه مدرسین برگزار شد،‌ با اشاره به نقش مساجد در تربیت جوانان گفت: تاکنون از مساجد غفلت کرده ایم. مساجد جایگاه رفیع و عظیمی دارد. مساجد، خانه خدا است، با فطرت انسان آمیخته است و مردم دل بسته به مسجد هستند. اگر بخواهیم به وسیله مسجد کار فرهنگی انجام دهیم، خیلی جلو هستیم، اگر چه در زمانی نگاه خوبی به مسجد نشده بود.

عضو خبرگان رهبری گفت: کانون های مساجد باعث ایجاد انگیزه در نسل جوانان و مردم می کنند. کانون ها و  مسجد ظرفیت مناسب برای تربیت جوانان است، اما باید به فکر از بین بردن موانع تربیتی باشیم.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: امروز شاهد فضای مجازی هستیم. بهترین راه مبارزه با آسیب های فضای مجازی، تولید محتوای دینی و فرهنگی است. معتقدیم تهدید فضای مجازی سنگین است، ولی بهترین راه مبارزه تولید محتوای مناسب است.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه اظهارداشت: برای رفع تهدید فضای مجازی، باید از سوی کانون های مساجد برنامه ریزی شود. سواد رسانه ای یک بُعد مبارزه است. باید اطلاع رسانی شود. در حال حاضر والدین برای راحتی خود، فضای مجازی را آزاد گذاشته اند و همین باتلاقی برای جوانان شده است.  

امام جمعه قم افزود: کار قرآنی مسئله دیگری است که کانون های مساجد در ارتباط با آن می توانند نقش آفرین باشند. ازکانون های مساجد انتظارات زیاد است.

عضو خبرگان رهبری گفت: در مباحث قرآنی نباید تنها به آمار دادن فکر کنیم، بلکه مهمترین هدف تربیت و اثرگذاری روی نسل جوانان است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که باید روی مباحث قرآنی دانش آموختگان هدفمند کار کرد و به آمار نباید اکتفا کرد، اظهارداشت: گاهی اوقات غرورهای کاذبی در کسانی که قاری و حافظ قرآن می شوند، ایجاد می شود. این مسئله خطر ناکی است.به جای این که حافظ قرآن متواضع باشد، گرفتار غرور در مسابقات می شود. صرف تجوید و حفظ و ... به  تنهایی کافی نیست، باید روی معرفت افزایی آنها تلاش زیادی کرد.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: اگر چه توجه به قرآن قبل و بعد از انقلاب  قابل مقایسه نیست و ما را به تحریف قرآن متهم می کردند و امروز این گونه نیست، اما نباید ازمعرفت افزایی به جوانان قرآنی غفلت کرد.

امام جمعه قم افزود: مسئولیتی که برعهده شما مسئولین قرار داده شده، باید برای تعالی دین و نظام اسلامی بهره گیری و در برابر هجمه های دشمنان سرمایه گذاری کرد و جوانان قرآنی تربیت نمود و اگر این موقعیت را قدر ندانیم، در آینده پشیمان خواهیم شد.

منبع: خبرگزاری حوزه